Ekom & Dropshipping

60+ TikTok Bios för att lyfta din Dropshipping-verksamhet

Business Kick-Starter Guider


TikTok är inte längre bara en vanlig app för sociala medier som erbjuder din typiska internetunderhållning. Det har nu blivit ett kraftfullt verktyg som du kan använda till din dropshipping-modebutiks fördel för att engagera sig med kunder och hänga med i dropshipping-trender och tusenåriga inköpstrender. Med sitt särskilt stora sociala nätverk med för närvarande över 700 miljoner användare, som delas av Statista, konsulteras plattformen ofta av människor eftersom den ofta har märkts att den ofta är födelseplatsen för många modetrender och modetrender.


Hitta mer statistik på Statista

Trots de vanliga TikTok-reklamtipsen och tricken är en viktig del av att bygga en framgångsrik TikTok-gemenskap din TikTok-bio. Varför undrar du? Tja, bio är bland de första saker som kunder kommer att se när de öppnar ditt konto och troligen bygger på det sina förväntningar på din butik.

Därför har vi satt ihop ett gäng TikTok-bioexempel samt en kort TikTok-bioskrivguide för att hjälpa dig att skapa en blomstrande TikTok-publik.

Vad ska jag skriva i min TikTok-bio?

Innan vi går in på TikTok-bioexemplen, här är några saker att notera när du skapar bion för din dropshipping-butiks konto.

Välj kort men ändå iögonfallande formulering

Med endast 80 tecken till ditt förfogande, när du bygger din bio, måste du välja dina ord klokt. Utan lyxen att skriva långa beskrivande meningar måste du hålla din biografi till punkt och samtidigt göra den engagerande och interaktiv. Fundera på vad det är för budskap du vill förmedla och försök sätta ihop det på ett roligt sätt, med hjälp av alla typer av tal och emojis.

Om du dropshipping med BrandsGateway, till exempel, bör din TikTok-bio vara skriven på ett sätt som förmedlar att du säljer märkesvaror och bara håller dig till de viktigaste funktionerna i din dropshipping-butik.

Infoga en klickbar URL

Att inkludera en länk till din mode dropshipping-butik i din bio gör det så mycket lättare för kunder att landa på din webbplats. På detta sätt kommer du dessutom att öka trafiken till onlinebutiker utan att anstränga dig. Bara kopiera och klistra in din länk och låt besökarna navigera sig till din onlinebutik.

Lägg till en CTA-knapp

Trots en väl sammansatt beskrivning och en webbplatslänk är en övertygande CTA-knapp (uppmaning) ett annat måste-element som du bör infoga i din TikTok-bio. Detta gör att du kan få kunder att vidta vissa åtgärder och omdirigera dem till olika platser, såsom produktsidor eller andra konton i sociala medier.

Till exempel, som en dropshipper som levereras av BrandsGateway, skulle en möjlighet vara att omdirigera besökare till din breda produktkategorisida som består av lyxiga modemärken och varor. På så sätt har du en stor chans att omvandla TikTik-följare till stamkunder och utöka ditt nätverk ytterligare och längre.

Se även  Vad det är, hur man beräknar det och varför det är viktigt

Vad är en bra bio för TikTok?

Slutligen, för att ge dig en uppfattning om hur TikTok-biobeskrivningar bör struktureras, presenterar vi dig en lista med över 60 olika TikTok-biotyper beroende på vad du vill kommunicera till dina kunder.

Informativ TikTok-bios

Oavsett om du planerar en rea, vill annonsera nya kläder eller har i åtanke en giveaway planerad med din leverantör, till exempel BrandsGateway, är att informera dina kunder om sådana nyheter via TikTok ett av de mest effektiva sätten att få ut budskapet över så snabbt som möjligt. Här är några alternativ om informativa fraser som du kan inkludera i din TikTok-bio.

  1. Säsongsrean är nu i gång.🛒📣🚨
  2. Klar, redo, vinn en giveaway! Delta i tävlingen här 👇!
  3. Rabattkod _____ för __ % tillgänglig nu! 💥🤯
  4. Säljer utmärkt till låga priser. Rabatter är att vinna.
  5. Fantastiska erbjudanden på väg. Håll ögonen öppna. 🤩
  6. Vår nya kollektion är tillgänglig nu!🥳
  7. Nya produkter har lanserats! Kolla in dem på ____ (länk/CTA).
  8. Trendigaste modeplagg för hösten 2022. Länk nedan👇.
  9. De senaste samtida kläderna finns i butik. Handla nu!🛍️
  10. _____ (produktnamn) finns återigen i lager. Gör ett köp idag.

Motiverande TikTok-bios

Det finns inget bättre sätt att stärka relationen med dina kunder än med några ord sprängfyllda av ren motivation och inspiration. Om du hellre hoppar över de motiverande citaten och väljer att använda en enklare men ändå uppmuntrande formulering, prova följande uttryck.

  1. Född att leva upp till dina shoppingförväntningar.
  2. Låt oss krossa den här veckan genom att hålla oss snygga.
  3. Bär den med självförtroende. 💯🌟
  4. Klä dig för framgång.😘
  5. Här för att få dig att se ut som den riktiga modegurun du redan är.🥰
  6. Är du redo att omfamna ditt inre modejag? Säg inget mer. Du frågar, vi levererar.
  7. Låt varje outfit lämna ett modestatement.
  8. Klä dig som att idag är din sista dag på jorden.
  9. Tänk inte för mycket. Du gillar det? Bär den!✨
  10. Var din enda modemusa. 💫😌

Rolig TikTok-bios

Humor är ett universellt språk som alla kan förstå och relatera till. Att använda det i moderelaterade situationer, särskilt när du marknadsför din klädbutik online på sociala medier, kan vara en stor fördel eftersom humor ofta är det som hjälper kunder att skapa en positiv bild av din dropshipping-butik och så småningom bli frekventa konsumenter. Så titta igenom de roliga TikTok-biosen vi har samlat in, och använd dem gärna.

  1. Shopping är vår typ av gymtid.
  2. När du är osäker, shoppa dig ut.🛒🛍️
  3. Behöver jag det här? Nej. Kommer jag fortfarande att köpa den? Absolut.😁
  4. Den snabbaste vägen till en kvinnas hjärta är att ta henne och shoppa.
  5. Vi förverkligar våra fashionistas drömmar.🥰
  6. Shopping får våra hjärtan att hoppa över ett slag.💗
  7. Låt oss vara din shoppinghimmel på jorden.🤩✨
  8. Livet går alldeles för fort för att slösa det på tråkiga kläder.
  9. Öppet för alla innehavare av en examen i professionell shopping.
  10. Det finns inget som heter att vara överklädd. Gå stort eller gå hem. Enkelt är det. 👀😘
Se även  Hur lång tid det verkligen tar (2022)

Beskrivande TikTok-bios

Gör kunderna bekanta med din modebutik genom att förse dem med information om starten av ditt eget företag samt om din butiks utbud. Till exempel, med BrandsGateway som din leverantör, kan du låta konsumenterna veta om de märkeskläder de kan handla från din butik genom att betona deras kvalitet, design, stilar och klädkategorier.

  1. Spridit goda vibbar sedan ____ (etableringsår).✨
  2. Autentisk lyxig klädbutik baserad i ____ (etableringsställe).
  3. Förser modefanatiker över hela världen med samtida klädesplagg.
  4. Klär dig med de finaste kläderna för män/kvinnor/barn.
  5. Dedikerad till att designa plagg av högsta kvalitet.👌💫
  6. Globalt varumärke av förstklassiga modevaror.🌍🌟
  7. Hjälper dig att hitta din stil genom att erbjuda dig mer än X varumärken.
  8. Kulturellt klädmärke dedikerat till alla modeentusiaster.🔥
  9. Vi är dina drömmars modegemenskap.😍
  10. Här för att förse dig med vardags-/affärscasual/smart casual/ semi-formell/svart slips/ varje tillfälle högkvalitativa kläder.

”Kundinteraktion” TikTok bios

För att upprätthålla en konstant kontakt med dina kunder är det viktigt att interagera med dem. Ett sätt att göra detta är genom att främja en intressegemenskap, visa uppriktig nyfikenhet på deras shoppingupplevelse och uppmuntra dem att tagga dig i sina TikTok-inlägg.

  1. Tveka inte att tagga oss.😉
  2. Dela din look med _____ (hashtag).😊📢
  3. Använd _____ (hashtag) och bli en del av vår modegemenskap.
  4. Vi är ivriga att se dina outfitkombinationer. Tagga _____ (hashtag).
  5. Få en chans att bli presenterad genom att använda _____ (hashtag).🙌
  6. Visa oss dina snygga favoritkombinationer med _____ (hashtag).
  7. Nämn oss i din nästa video så ser vi till att lägga upp dig igen.
  8. Följ oss och gå med i vår krets av fashionistas.🥰
  9. Glad att få göra dig till medlem i vår familj. 🤩
  10. Berätta för oss om din shoppingupplevelse hos oss.

Citera TikTok bios

Att införliva välkända modecitat i din TikTok-bio är ett annat sätt att bygga en känslomässig kontakt med kunder. Med detta i beräkningen, byt upp din bios då och då och implementera en offert som dina kunder kommer att tycka är intressanta och kanske till och med börja leva efter.

  1. ”Folk kommer att stirra. Gör det värt mödan.” – Harry Winston
  2. ”Det du har på dig är hur du presenterar dig för världen.” — Miuccia Prada
  3. ”Kläder är som en god måltid, en bra film, fantastiska musikstycken.” – Michael Kors
  4. ”Inget beslut bör fattas om en tom shoppingpåse.” — Donita K. Paul
  5. ”Moden bleknar, stilen är evig.” — Yves Saint Laurent
  6. ”Mode är rustningen för att överleva verkligheten i vardagen.” – Bill Cunningham
  7. ”Att klä sig väl är en form av gott sätt” – Tom Ford
  8. ”Glädjen att klä sig är en konst.” — John Galliano
  9. ”Du kan få vad du vill i livet, om du klär dig för det.” — Edith Head
  10. ”Blomster? Till våren? Banbrytande.” — Miranda Priestly, Djävulen bär Prada
  11. ”Den som sa att orange var den nya rosa blev allvarligt störd.” — Elle Woods, Legally Blonde
  12. ”Mode är som att äta; Du bör inte hålla dig till samma meny.” — Kenzo Takada
  13. ”Du kan se och känna allt i kläder.” — Diana Vreeland
  14. ”Stil är ett sätt att säga vem du är utan att behöva prata.” — Rachel Zoe
  15. ”Jag sysslar inte med mode. Jag är mode.” – Coco Chanel
Se även  Varför använda det för ditt e-handelsföretag

TikTok bio exempel

Bershka

Bershkas TikTok-bio är ett bra exempel att ledas av. Deras beskrivning är kort, rakt på sak, och viktigast av allt, inbjudande. Dessutom, för att ge det lite pop, har de inkluderat emojis samt en CTA som leder till deras webbplats.

Matcher mode

Matchesfashion har en liknande strukturerad TikTok-bio, där beskrivningen fokuserar på att förklara butikens vision och mål. Deras biografi åtföljs också av en CTA som leder kunder till deras huvudwebbplats.

Nordström

Nordstrom TikTok-profilen har en bio som inkluderar en kundinteraktionsbeskrivning med en hashtag och emoji. Utöver det, precis som de två föregående exemplen, finns det en CTA-knapp till deras TikTok-butik.

För att ge en disposition

TikTok har blivit en plattform som kan hjälpa dig att marknadsföra ditt klädföretag till en helt annan nivå. Tack vare verktygen som appen erbjuder dig kan du förse tittarna med underhållande videor, som samtidigt kommer att väcka besökarnas intresse för din dropshippingbutik och uppmuntra dem att göra ett köp. Men för att kunna använda TikTok som ett reklaminstrument spelar TikTok-bio en stor roll för att locka rätt typ av publik. Med våra bioexempel och skrivtips inom räckhåll för din hand är du på rätt väg för att fånga fler följare.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button