AdQuick tillkännager självbetjäningsåtkomst till världens största programmatiska DOOH-erbjudande, nu tillgängligt för alla användare

Marknadsförare har länge haft fördelarna, användarvänligheten och effektiviteten med att programmera digital reklam. För dem som är helt nya inom denna teknik (några finns fortfarande!) låter programmatisk reklam effektivt maskiner fatta intelligenta beslut för att nå nyckelpublik med mediaplaceringar, utan att människor behöver manuellt välja bland tusentals val. Detta låter reklamproffs fokusera mer tid på kreativt arbete och analys, högre värdeinsatser för den upptagna utövaren och teamet.
Men tänk om programmatic inte bara var online?
Tänk om du kunde använda samma teknik för att nå människor i den fysiska världen med rätt budskap, vid rätt tidpunkt? Det är en av de viktigaste anledningarna till att vårt team grundade AdQuick.
Idag är vårt team glada över att tillkännage självbetjäning AdQuick DSP-åtkomst för alla, vilket ger sofistikerad programmatisk reklam till mer än 600 000 delar av OOH-inventering via våra flera SSP-integrationer. Det är en produkt som vi har förfinat för våra early adopter-annonsörer i flera år och som nu är redo för bästa sändning och tillgång till företag av alla storlekar, on-demand: från små startups och e-handelsspel, hela vägen upp till varumärken som redan implementerar kampanjer över både digitala och fysiska kanaler. Vi tillskriver dina programmatiska OOH-kampanjexponeringar till webb-, mobil- och fysiska konverteringshändelser. Du kan rikta in dig på dina idealkunder med över 500 miljoner platspingningar, som spårar anpassade publikrörelser mot skärmar i den verkliga världen.
”Våra strategi- och tillväxtteam är alltid på jakt efter nya möjligheter att hjälpa våra kunder att effektivt nå nya kunder på innovativa sätt med målet att driva full tratt, mätbar prestanda”, säger Elliot Hasiuk, rektor, Digital Media, Part and Sum. ” Det är därför vi var glada över att vara tidiga användare av AdQuick DSP, vilket har gjort det möjligt för oss att köra snävt riktade, programmatiska DOOH-kampanjer för att utöka våra traditionella OOH-reservköp samtidigt som vi utnyttjar banbrytande platsbaserade varumärkeslyft och orsaksstudier för att spåra geolyft mot håll ut marknader.”
För de som är nya för oss är AdQuick den ledande leverantören av reklam utanför hemmet (OOH) och vi har det största tillgängliga lagret av någon fysisk medieadtech-plattform. Out-of-home media är alla typer av reklam som når oss när vi är utanför våra hem. Utomhusreklam är otroligt brett och inkluderar traditionella format som skyltar, såväl som digitala annonser på köpcentrets kiosker, banderoller vid sportevenemang, digitala skärmar vid busshållplatser och mycket mer. Traditionella annonsörer är naturligtvis bekanta med allt detta, och digitala marknadsförare kommer att uppskatta att vi gör reklam i den fysiska världen lika enkel att planera, hantera och optimera som digital.
Du kan lära dig mer om vårt programmatiska erbjudande här.