Generering av leads

Gör dig redo med dessa idéer

Med mer än 50 procent av amerikanerna som rapporterar att de handlar litet på Small Business Saturday, vill du vara säker på att ditt lilla företag inte missar något!

Vi är här för att hjälpa dig att dra fördel av dessa utgifter med några beprövade Small Business Saturday-idéer.

Faktum är att vi älskar små företag. Faktum är att det är vårt uppdrag att hjälpa små företag att göra mer och växa mer med våra verktyg och vägledning.

Vad är Small Business Saturday?

Tanken med denna speciella dag är att uppmuntra människor att handla lite under helgen efter Thanksgiving och stödja sina lokala ekonomier. Det har blivit en helgdagsshoppingtradition som ägnar sig åt att stödja alla typer av företag – från hörnbutiken, till din lokala favoritrestaurang, till serietidningsbutiken i ditt närområde – och allt däremellan!

När är Small Business Saturday 2022?

Småföretagslördag infaller den 26 november 2022. Denna rikstäckande satsning är redo att rikta massor av detaljhandelstrafik och intäkter till amerikanska småföretag. Och du vill vara en del av det.

Startat av American Express, för att stödja småföretag under lågkonjunkturen 2010, blev Small Business Saturday erkänd av den amerikanska senaten och alla 50 stater 2011.

6 Small Business Saturday-idéer du kan använda för att sälja mer i år

Enligt vår egen undersökning av 5 000 konsumenter, 72 procent av människorna sa att de kommer att anstränga sig mer för att stödja småföretag. Vi tycker att det är fantastiskt att folk gör allt för att handla litet, och hoppas att det här året leder till det största stödet från någon Small Business-lördag hittills! Använd dessa enkla idéer för att se till att du är en del av ögonblicket.

1. Äg din identitet som ett litet företag

Kom ihåg att kunderna vill handla lite i år, så lyft fram din identitet som ett litet företag i allt du gör! Berätta din historia om hur och varför du började. Påminn dina kunder om hur du har engagerat dig i lokala samhällsinsatser. Dela vad som gör dina produkter eller tjänster speciella och personliga. Var bara inte blyg för att prata om vad som skiljer dig från de stora lådbutikerna. Detta kallas din varumärkeshistoria

Se även  Thanksgiving Real Estate Marketing: A Top-Seller's Playbook

För att effektivt använda ditt varumärkes historia för att hitta fler kunder måste du först definiera den. I allmänhet är din varumärkeshistoria vem du är. Det är en kombination av:

  • Människorna bakom ditt företag och deras värderingar
  • Syftet med ditt företag eller problemet du försöker lösa för kunderna
  • Din relation till dina kunder och hur du interagerar med dem

Lär dig hur du ser till att du har en stark varumärkesidentitet.

2. Skapa ett övertygande Small Business Saturday-erbjudande eller rabatt

Det är så viktigt att ha ett bra erbjudande för att hjälpa ditt företag att sticka ut från mängden.

Börja tänka på din publik och vad som skulle tilltala dem. Vad är din butik känd för? Har något fungerat särskilt bra tidigare?

Oavsett vad du bestämmer dig för, var säker på att det är något som ditt företag realistiskt kan leverera på.

Här är några exempel på erbjudanden som du kanske vill överväga:

  • 15 procent rabatt på alla nya varor
  • Gratis kaffe och kakor för gästerna medan de handlar
  • Gratis gåva vid köp över 50 USD
  • 20 procent rabatt på ditt nästa köp när du spenderar 40 USD eller mer
  • Gratis presentförpackning

3. Skicka ut en e-postserie

E-postmarknadsföring är ett verktyg som hjälper dig att nå dina kunder och potentiella kunder, direkt i deras inkorg.

När människor registrerar sig på din e-postlista är de intresserade av vad ditt företag har att erbjuda och är intresserade av att stödja ditt företag.

Använd en av e-postmallarna ”Small Business Saturday” i Constant Contact för att uppmuntra shopping lokalt (du kan se alla mallar i slutet av det här inlägget).

Låt folk veta varför det är viktigt att handla litet för ditt samhälle. Du kan inkludera ett specialerbjudande eller exklusivt innehåll för att marknadsföra Small Business Saturday.

Överväg att samarbeta med andra lokala företag för att främja varandra. Låt dina e-postläsare veta var de kan handla lokalt på Small Business Saturday.

Använd en serie med 3 e-postmeddelanden för att påminna folk om att handla hos dig. Den här tiden på året är hektisk, så dessa e-postmeddelanden är ett bra sätt att påminna människor och få dem att vidta åtgärder för att stödja ditt företag:

  • E-post 1: Skicka ett e-postmeddelande så snart som möjligt. Låt dem veta att Small Business Saturday närmar sig och varför de borde handla lokalt. Inkludera information om ditt erbjudande.
  • E-post 2: Skicka ett påminnelsemail en vecka innan. Påminn dem om deadline och ditt erbjudande, så att de inte glömmer.
  • E-post 3: En dag eller två innan Small Business Saturday, skicka ett sista chanssmail, så att de inte glömmer att handla med dig och använda ditt erbjudande.
Se även  Bästa idéer för kampanj för restauranghelger

4. Nå intresserade kunder på sociala medier

Sociala medier är ett verktyg som hjälper dig att utöka din räckvidd till ännu fler potentiella kunder.

Börja med att dela liknande innehåll som används i din e-postserie på sociala medier. Använd innehållet och erbjudandet som du har lagt till i din e-postkampanj för att främja idén om att handla små.

Skapa en serie med tre sociala inlägg, precis som du gjorde med din e-postserie; ett meddelande, en påminnelse och en påminnelse om sista chansen för att hålla humöret igång.

5. Förbered din fysiska butik (om du har en)

Nu när ordet är ute, se till att du är välfylld och bemannad för framgång. Tänk på din personal och vad deras styrkor är, och tilldela sedan uppgifter till varje medlem för att eliminera eventuell förvirring när din butik är fylld av ivriga shoppare.

Om du har en huvudpresentförpackning kan du delegera den uppgiften till dem, medan andra medlemmar i ditt team kan tilldelas att hjälpa kunder eller hantera registret. Om du håller ner fortet själv, gör dig en snabb att-göra-lista så att du kan hålla dig på rätt spår även när det är hektiskt.

Du bör också skriva ut ett e-postregistreringsblad i förväg och uppmuntra kunder att dela sin e-postadress för att hålla kontakten under resten av semesterperioden och in på det nya året. Och glöm inte att ta några bilder för att fånga spänningen i din butik.

6. Håll farten igång

Hur ansträngande dagen än kan vara, glöm inte bort vikten av uppföljning under veckan efter Small Business Saturday.

Se även  Hur man gör en gruppchatt på Snapchat

Ett litet tack kan räcka långt, och det tar bara några minuter att skapa. Beroende på hur många bilder du tog kan du dela ett album på Facebook eller helt enkelt välja det bästa att dela med dina fans.

Du kan hålla din text enkel – prova något liknande Tack till alla som besökte #ShopSmall i lördags. Vi uppskattar ditt stöd och hoppas att du snart är tillbaka igen!

Lägg sedan till dina nya e-postprenumeranter till din lista och skicka ut ett snabbt e-postmeddelande.

I alla uppföljningsmeddelanden du skickar bör ditt mål vara att påminna dina kunder om deras fantastiska upplevelse med dig och locka dem att besöka igen snart. Inkludera en bild för att göra tacket mer personligt och inkludera ett erbjudande om att få folk tillbaka till din butik innan årets slut.

Small Business lördag e-postmallar

Vi vill gärna hjälpa dig att göra detta till ett av dina största försäljningsevenemang under året.

Tillsammans med andra semester-e-postmallar har vi skapat mallar med Small Business-lördagstema för att hjälpa dig att sprida medvetenhet och få kunder att handla lite på den stora dagen.

Om du är en Constant Contact-kund loggar du bara in och sök efter ”Small Business Saturday” när du väljer en mall för din nästa e-postkampanj.

DRICKS: Inte kund? Registrera dig bara för en kostnadsfri provperiod för att skicka ett Small Business Saturday-e-postmeddelande gratis.

GIF-mall med rabattknapp

Handla online GIF-e-postmall

Mallen ”Small Business Saturday is Coming”.

Småföretag lördag e-postmall

#Shopsmall e-kortmall

Handla litet e-kort

Uppmuntra dina kunder att handla lite i år!

Förutom att skicka ut Small Business Saturday-kommunikation till din e-postlista och följare på sociala medier, vill du se till att skapa eller uppdatera din lista på Small Business Saturday Shop Small Map.

Och kom ihåg att uppmuntra dina kunder att handla säkert.

Kolla in den officiella Safe Shopping Guide från American Express för tips och idéer för att uppmuntra en säker shoppingsäsong.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button