Generering av leads

Hur du använder e-postmarknadsföring för att marknadsföra ditt rese- och turismföretag

Visste du att e-postmarknadsföring ger den högsta avkastningen på investeringen (ROI) av alla typer av marknadsföring med en genomsnittlig avkastning på 36 USD för varje spenderad USD? Det är en ganska imponerande statistik, särskilt om du är ett litet företag inom rese- och turistbranschen.

De flesta planerar trots allt sina resor och semester månader i förväg, vilket ger dig gott om tid att skicka potentiella kunder e-postmeddelanden som kommer att locka dem att välja din byrå för deras resebehov. Men hur fungerar effektiv e-postmarknadsföring inom resebranschen?

I den här artikeln kommer vi att titta närmare på hur e-postmarknadsföring för resor används, orsakerna till dess effektivitet och vilka typer av e-postmeddelanden du behöver skicka för att skapa ett effektivt e-postmarknadsföringsprogram för resor.

Hur används e-postmarknadsföring i resebranschen?

Folk älskar att resa. Enligt Phocuswright Research bedömde 36 % av resenärerna resor som en viktig utgiftsprioritet. Och med så många människor som är villiga att betala för en bra reseupplevelse, bör tillhandahållande av användbar information om reseerbjudanden, trender och säkerhet vara en prioritet för rese- och turismmarknadsförare.

Så, hur får dessa resenärer den information de behöver? Trots den växande populariteten för sociala medier vänder sig de flesta fortfarande till e-postmarknadsföring för resor för att fatta sina resebeslut. Faktum är att 58 % av människorna kollar sin e-post först på morgonen, innan de tittar på sociala medier eller nyheter.

Det här är fantastisk statistik för e-postmarknadsföring inom resebranschen. Det betyder att en effektiv e-postmarknadsföringsstrategi för resor hjälper dig att nå miljontals potentiella kunder som är ivriga att läsa informationen du tillhandahåller.

E-postmarknadsföring för resor kan användas för att:

  • Attrahera och behålla nya kunder.
  • Ge dina kunder detaljer och uppdateringar om deras resa, som visar värdet av din resebyrå.
  • Skicka kampanjrabatter och specialerbjudanden till kunder som hjälper ditt rese- och turistföretag att sticka ut från andra.
  • Ge kunderna ett sätt att få kontakt med ditt reseföretag på sociala medier och utveckla en bättre relation.
  • Samla information om dina kunder, så att du kan designa e-postmeddelanden skräddarsydda för deras specifika behov.
  • Svara på vanliga frågor om resor och turism, så att du kan visa upp din expertis.
  • Ge kunderna ett sätt att besöka din rese- och turismwebbplats, så att kunderna kan lära sig mer om dina tjänster och boka via din byrå.
  • Erbjud personliga e-postmeddelanden som ger information baserat på dina kunders preferenser.
  • Övertyga folk att ta en resa även om de inte hade planerat det.
Se även  Anledningar till varför ingen läser din blogg

Hur effektiv är e-postmarknadsföring inom rese- och turismbranschen?

Rätt använt är e-postmarknadsföring ett av de mest kostnadseffektiva sätten att locka kunder att använda din tjänst. Effektiviteten av denna marknadsföringsstrategi för din reseverksamhet beror på flera faktorer:

  1. Folk gillar att ta emot dina e-postmeddelanden: De allra flesta som hamnar på e-postlistor förväntar sig och vill få reklammeddelanden i sina inkorgar. Detta är goda nyheter för e-postmarknadsförare eftersom deras e-postmeddelanden är mer benägna att läsas och locka nya kunder.
  2. Med mobila enheter kan resenärer kolla e-post ständigt: Tack vare smartphones kollar folk sin e-post flera gånger om dagen. Resenärer använder till och med sina smartphones för att utforska nya destinationer och reserabatter medan de reser. Detta gör det ännu mer sannolikt att din e-postmarknadsföring för resor kommer att ge dig nya kunder.
  3. E-postmarknadsföring är fortfarande effektivare än sociala medier: Även om sociala medier är väldigt populära är det fortfarande fler som vänder sig till e-postmeddelanden för kampanjer än sociala medier. Marknadsförare bör fortfarande använda sociala medier i sina marknadsföringsplaner, men e-postmarknadsföring genererar fortfarande mer intresse från potentiella kunder.
  4. E-postmeddelanden kan segmenteras: Människor som registrerar sig för att ta emot dina e-postmeddelanden kan välja att bara ta emot de typer av e-postmeddelanden de är intresserade av. Detta ger dig inte bara en bättre uppfattning om vilka e-postmeddelanden som är populära bland dina kunder, det gör det också mer sannolikt att dina e-postmeddelanden kommer att hitta nya kunder. När allt kommer omkring, om dina prenumeranter bad om att få specifika kampanjer eller reseinformation, är det mer sannolikt att de uppmärksammar dina e-postmeddelanden.
  5. E-postmeddelanden kan anpassas: Precis som e-postsegmentering hjälper dig att nå en målgrupp, får personliga e-postmeddelanden dina kunder att känna sig speciella och hjälper till att bygga en relation mellan dina kunder och ditt företag. Genom att automatisera denna process blir personalisering en enkel men effektiv strategi.
e-postmarknadsföring resebranschen
Ett effektivt sätt att samla in e-postadresser för din e-postlista är att lägga till ett formulär på din webbplats som erbjuder belöningar för att registrera dig.

Vilka typer av e-postmeddelanden ska du skicka i ett effektivt e-postmarknadsföringsprogram?

Nu när du vet hur e-postmarknadsföring används i rese- och turismbranschen och hur kraftfull den är, är nästa steg att skapa ett effektivt e-postmarknadsföringsprogram för ditt lilla företag.

Se även  Hur man designar oöverhoppningsbara YouTube-annonser

En av nycklarna till en effektiv e-postmarknadsföringsstrategi är att skicka rätt budskap, i rätt format, vid rätt tidpunkt. Överväg att använda följande typer av e-postmeddelanden i din kampanj:

  • Välkomstmail: Se till att automatisera ett välkomstmeddelande som ska levereras till dina registreringar. Mer än 82 % av e-postanvändarna öppnar sina välkomstmeddelanden, vilket ger dem en mycket hög öppningsfrekvens. Använd detta till din fördel genom att erbjuda specialerbjudanden eller information om ditt unika varumärke. Välkomstmeddelanden är också utmärkta för att påminna kunder om att ställa in sina preferenser för att ta emot segmenterade e-postmeddelanden.
  • Inbjudan att ansluta: Några dagar efter att du har skickat ditt välkomstmail, skicka ett e-postmeddelande där du informerar dina kontakter om hur de kan lära sig mer om ditt företag. Bjud in dem att besöka och engagera sig i dina sociala mediekanaler, webbplatser och recensionssajter.
  • Milstolpe e-post: Med e-postmeddelanden om milstolpar kan du belöna kunder med födelsedagserbjudanden eller speciella semesterrabatter. Du kan också informera kunder om jubileumserbjudanden eller lojalitetsbelöningar.
  • Nyhetsbrev mejl: Nyhetsbrev låter dig förse resenärer med semesteridéer, nyheter från resebranschen, intervjuer med reseexperter och information om dina senaste paket och tjänster.
  • Informationsmail: Resenärer kommer på e-postlistor för att hjälpa till att fatta bättre beslut. Visa hur ditt företag kan ge expertråd genom att skicka e-postmeddelanden med reseguider, schemalägga uppdateringar eller varningar för dåligt väder.
  • Bekräftelsemail: När kunderna bokar via din byrå, skicka dem en bekräftelse via e-post. Eftersom dessa e-postmeddelanden har höga öppettider är de ett utmärkt tillfälle att inkludera ytterligare erbjudanden eller erbjudanden.
  • Tack e-postmeddelanden: Tack e-postmeddelanden låter dina prenumeranter veta att de är uppskattade. De är också ett bra sätt att be dina kunder att göra enkäter för att förbättra dina tjänster.
Se även  Hur man väljer en för ditt projekt

Effektiva marknadsföringskampanjer för resor via e-post skickar ut e-postmeddelanden regelbundet, minst en gång i månaden. Det är också en bra idé att planera att skicka ut dina e-postmeddelanden före helgdagar, affärsevenemang och årliga marknadsföringsevenemang, som Black Friday.

E-postmarknadsföring inom resebranschen

Även om e-postmarknadsföring erbjuder utmärkt ROI för de flesta branscher, är den särskilt kraftfull för rese- och turistbranschen. Lyckligtvis är det enkelt att skapa effektiva e-postmeddelanden, även om du inte har så mycket erfarenhet av e-postdesign.

För att lära dig mer om hur du utformar effektiva e-postkampanjer för rese- och turistföretag kan du ladda ner vår kostnadsfria, omfattande guide om hur du förstår marknadsföring online. Om du inte kan mycket om marknadsföring på nätet kan den här resursen hjälpa dig att förstå hur människor hittar dig online och hur du använder strategier som e-postmarknadsföring för resor till din fördel.

Constant Contact erbjuder också effektiva verktyg för att snabbt och enkelt utveckla e-postmarknadsföringskampanjer, såsom en mängd olika e-postmallar för olika typer av e-postmeddelanden som du kan anpassa för att marknadsföra ditt rese- och turismföretag.

Med e-postmarknadsföring för resor kan du erbjuda specialerbjudanden och kampanjer till kunder som är angelägna om din information. Dina e-postmeddelanden kan vägleda resenärer genom varje steg av deras resa och bygga goda relationer med kunder. Tack vare onlinemarknadsföringsresurser kan e-postmarknadsföring för resor användas effektivt av både nykomlingar och experter som är ivriga att bygga upp sina varumärken.

Nu när du vet hur du använder e-postmarknadsföring för resebranschen är det dags att ta dina marknadsföringsinsatser till nästa nivå. Lär dig hur du använder SMS och e-postmarknadsföring tillsammans för att öka engagemanget och bygga starkare relationer med dina kunder.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button