Generering av leads

Hur man använder SMS för ideella organisationer

Du måste få folk entusiastiska över det goda din ideella organisation gör för samhället. SMS för ideella organisationer kan hjälpa dig att göra just det.

Med ideella textmeddelanden kan du omedelbart varna dina givare och volontärer om nya initiativ och aktiviteter som din organisation har planerat.

Detta håller din ideella organisation relevant och i framkanten av alla som registrerar sig för att ta emot dina meddelanden. Sms-marknadsföring för ideella organisationer handlar om hur du förmedlar ditt budskap, från att koordinera volontärer och be om donationer till att arrangera framgångsrika evenemang.

Textmarknadsföring för ideella organisationer

SMS är en akronym som står för ”short message service” och är synonymt med textmeddelanden.

Textmarknadsföring för ideella organisationer drar nytta av de höga öppettiderna och snabbheten som är förknippade med SMS för att gynna organisationens marknadsföringsinsatser.

Kan ideella organisationer skicka textmeddelanden?

Ideella organisationer burk skicka textmeddelanden, och det är mycket lättare för dem att göra det än för andra företag. Som alla företag måste en ideell organisation få samtycke från mottagarna innan marknadsföringsmeddelanden kan skickas. Till skillnad från ett företag kan ideella organisationer få muntligt samtycke till att skicka SMS.

Att få muntligt samtycke att engagera sig i ideella textmeddelanden gör det enklare att få människor att registrera sig för SMS-aviseringar vid community-evenemang, när de besöker din organisation personligen eller till och med när de ringer med frågor.

NOTERA: Medan FCC tillåter ideella organisationer att erhålla muntligt samtycke innan de skickar några textmeddelanden till en kontakt, kräver professionella SMS-tjänstplattformar skriftligt tillstånd genom att fylla i elektroniskt opt-in-formulär. Genom att se till att alla som tar emot kommunikation via sin plattform har begärt att få ett SMS, hjälper de alla att hålla sig i enlighet med FCC och att inget konto påverkas negativt av andras handlingar.

Varför bör du överväga SMS för ideella organisationer?

Den största anledningen till att använda SMS för ideella organisationer är att denna metod har visat sig vara mer effektiv än andra former av marknadsföring. Faktum är att SMS-marknadsföring har en svarsfrekvens som är 209 % högre än marknadsföring via e-post, telefon eller sociala medier.

Cirka 98 % av textmeddelanden öppnas inom de första tre minuterna. Dessa snabba öppningshastigheter gör textmarknadsföring för ideella organisationer till ett smart val för tidskänsliga påminnelser, frågor och marknadsföringssträvanden.

Se även  Hur kundköp kan inspirera din marknadsföring

Hur man använder SMS för ideella organisationer

Att använda SMS för ideella organisationer handlar om att påminna ditt samhälle om din organisation och hålla dina initiativ i framkant.

Öka evenemangets framgång

Ett viktigt sätt att använda SMS för ideella organisationer är att nå ut till communitymedlemmar och påminna dem om kommande evenemang. Att låta alla veta om ditt evenemang i förväg och påminna dem om att lägga till det i sina kalendrar kan förbättra deltagandet.

Gör det enkelt för communitymedlemmar att säga ”ja” till ditt evenemang genom att ange tid och datum direkt i ditt textmeddelande. Om det finns biljetter kan du till och med inkludera en länk så att mottagarna kan köpa sina biljetter med sina telefoner så fort de får texten.

Du kan också använda SMS för ideella organisationer för att kommunicera sista minuten-information. Detta kan inkludera ändringar av språk, information om dåligt väder eller bekräftelse om nya högtalare. Genom att kunna skicka ett sms som kommunicerar dessa sista minuten-detaljer håller du alla på samma sida och minskar felaktig information.

Slutligen kan SMS öka evenemangets framgång genom att tillhandahålla uppföljningsinformation, inklusive summor för evenemangsdonationer, totalsummor för individuella bidrag och snabba tack. Var noga med att följa upp textmeddelandet tack med ett längre e-post tack för att säkerställa att dina givare känner sig ordentligt erkända och uppskattade.

Kommunicera med volontärer

En av de största utmaningarna med att driva en ideell organisation är att veta hur man rekryterar och hanterar volontärer effektivt. Att använda SMS för ideella organisationer kan öka volontärens engagemang. Du kan snabbt och enkelt nå ut till volontärer för att bekräfta deras scheman, hitta ersättare om någon inte kan komma och rekrytera nya från din community.

Textmallar låter dig kommunicera med volontärer enkelt och professionellt.

SMS kan också användas för att skicka ut nödkommunikation till volontärer och personal. Detta kan inkludera:

  • Information om nödkontorsstängningar på grund av väder
  • Förfrågningar om ytterligare arbetare eller volontärer om någon ringde ut
  • Påminnelser om kommande evenemang
  • Leverera uppdateringar som alla behöver känna till

Förutom att skicka varningar via sms, är det en god praxis att se till att alla dina volontärer och personal har ditt telefonnummer. Det är mycket lättare för volontärer att ringa ut i tid – och för dig att hitta det ersättningsarbete du behöver – om ditt nummer redan är programmerat i deras mobiltelefoner.

Se även  Julhelger och idéer för nyhetsbrev — 2022

Begär donationer eller skicka löftepåminnelser

Oavsett om du gör dina kvartalsförfrågningar om löfte eller om du samlar in pengar till ett specifikt evenemang, låter SMS-marknadsföring dig nå ut till potentiella givare i ditt samhälle för att begära pengar.

Ett bra sätt att göra detta är att starta en tidsinställd kampanj. Tidsinställda kampanjer fungerar utmärkt för att uppfylla specifika donationsmål. Du förklarar vad du behöver pengar till och när ditt mål är att få ihop dessa medel.

Samhällen är ofta stolta över att arbeta tillsammans om det är i tjänst för ett gemensamt mål. Om du försöker köpa ett nytt föremål eller en ny tjänst för din organisation, var öppen med kostnaderna för den tjänsten och be din community att samla in pengar för just det föremålet. Detta kan hjälpa till att göra communitymedlemmar upphetsade, särskilt om de förstår behovet av föremålet eller tjänsten.

Du kan till och med koppla ihop SMS med e-postmarknadsföring för att öka effektiviteten hos båda strategierna.

Du kan till exempel starta en donationskampanj via e-post. Sedan kan du följa upp genom att använda textmeddelanden för att påminna givarna om deadline för donationer eller för att ge uppdateringar om hur nära du är ditt nuvarande insamlingsmål.

Bekräfta donationer eller löften

När du har fått en donation eller ett löfte, låter SMS-marknadsföring dig skicka ett snabbt meddelande till givaren för att bekräfta att du har tagit emot donationen.

Donations- och löftesbekräftelser tjänar till att lindra alla rädslor som donatorer kan ha för att deras donationer inte har gått igenom samtidigt som de visar omedelbar tacksamhet för deras bidrag. Dessa kan kopplas ihop med mer formella tackbrev eller e-postmeddelanden för maximalt engagemang i samhället.

Bästa metoder för att använda SMS för ideella organisationer

Att använda SMS för ideella organisationer är generellt sett ett smart steg. Det finns dock ett antal bästa praxis för SMS att tänka på innan du påbörjar den här resan.

En viktig bästa praxis är att följa lagar och riktlinjer för sms för ideella organisationer. Sms:a under tysta timmar eller utan muntligt samtycke kan leda till stora avgifter. Andra bästa metoder för SMS-marknadsföring inkluderar:

  • Håll dina meddelanden korta, söta och lättskannade
  • Låt alltid mottagarna veta hur de väljer bort att ta emot framtida meddelanden
  • Att ge en tydlig uppmaning till handling
  • Engagera läsare med relevanta länkar (till din donationssida eller kontaktinformation)
Se även  En komplett guide till GST för frilansare i Indien [Updated 2020]

Ha din ton i åtanke också. Beroende på din organisation kan det vara OK att använda enstaka emojis eller tillfälliga termer. Men det är viktigt att behålla professionalismen, även om du är stolt över en jordnära affärsmodell.

Dessa professionella hyresgäster håller oavsett den övergripande tonen i dina textmeddelanden. Bildkälla: Small Biz Trends.

Kom ihåg att målet med SMS är att ansluta. Om personerna du sms:ar är oroliga för sin integritet eller mentalt korrigerar stavfel i meddelandena du skickar, blir det mycket svårare att få kontakt med dem.

Så här kommer du igång med SMS-marknadsföring för ideella organisationer

Det första steget till sms-marknadsföring innebär att du registrerar dig hos en professionell leverantör av sms-marknadsföring. En leverantör av SMS-marknadsföring kan hjälpa dig att skicka ut textmeddelanden i massor samtidigt som du anpassar dessa texter för enskilda mottagare.

När du väl har en leverantör av textmeddelandemarknadsföring är nästa inställning av din ideella organisations textmallar. Att ha textmallar till hands gör det snabbt och enkelt att skicka SMS.

Det sista steget är att bygga din SMS-opt-in-lista. Du kan göra detta genom att:

  • Lägga till ett opt-in-alternativ längst ned i dina e-postmeddelanden
  • Nå ut till användare av sociala medier och be dem att anmäla sig
  • Skapa ett registreringsformulär som du använder när du pratar med människor personligen eller vid evenemang
  • Lägga till en målsida eller registreringsformulär på din webbplats

Förbättra kommunikationen med ideella textmeddelanden

Donatorer, betald personal och volontärer kan alla dra nytta av att få textmeddelanden från din organisation.

Du behöver inte börja stort – sätt bara ihop en lista över personer som du redan har tillstånd att nå ut till via sms och tänk på sätt att växa listan organiskt i framtiden. När du sedan är redo, kontakta leverantörer av textmeddelandemarknadsföring för att lära dig hur enkelt det är att komma igång med SMS-marknadsföring för din ideella organisation.

Om du är redo att göra mer med din digitala marknadsföring är det dags att du lär dig hur du använder SMS och e-postmarknadsföring tillsammans.

*Det här innehållet är inte avsett att ersätta juridisk rådgivning eller fullständiga reglerande riktlinjer för marknadsföring av textmeddelanden.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button