Hur man skapar en exit-intent popup för Shopify (steg för steg)

Vill du lägga till ett popup-fönster med exit-avsikt i Shopify?
Exit-avsikts popup-fönster är ett supereffektivt sätt att engagera besökarna på nytt innan de överger din webbplats. De kan öka dina konverteringsfrekvenser och öka försäljningen utan att störa din användarupplevelse.
I den här artikeln visar vi dig det enklaste sättet att lägga till en Shopify-exit-avsikts-popup.
Vad är en exit-intent popup?
Exit-intent popups är en typ av webbplats popup som visas när användaren är på väg att lämna din Shopify-butik. Huvudsyftet med en exit-avsikt popup är helt enkelt att övertyga besökaren att stanna kvar på sidan. Det kan finnas ett sekundärt syfte, som att generera potentiella kunder, minska avvisningsfrekvensen eller öka ditt genomsnittliga ordervärde.
Du kan lägga till popup-fönster med exit-avsikt var som helst i din onlinebutik från produktsidor till kassasidor. Budskapet, uppmaningen och utformningen av ett popup-fönster med exit-avsikt beror på sidan.
Till exempel kan ett blogginlägg med exit-avsikt popup erbjuda en gratis leadmagnet för nya prenumeranter. Däremot kan en övergiven kundvagn visa en rabattkod eller fri frakt för att minska att varukorgen överges. A/B-testning kan hjälpa dig att hitta de bästa meddelandena för dina popup-fönster.
Du kan se några av de bästa exemplen på Shopify exit popup-fönster i vårt galleri.
Fungerar exit-intent popups?
Ja, exit-intention fungerar faktiskt!
Vi vet att 70 % av webbplatsbesökarna aldrig återvänder efter att ha lämnat en webbplats. Det är många missade möjligheter att konvertera en prenumerant eller kund! Popup-fönster med exit-avsikter kan omvandla ytterligare 2-4 % av dina besökare till e-postprenumeranter eller betalande kunder.
Låt oss titta på några verkliga exempel.
Visste du att 54 % av de som överger köper kommer att sluta checka ut om de erbjuds ett lägre pris? Med detta i åtanke använde Crossrope popup-fönster med exit-avsikter för att återställa 7,65 % av de som övergav shoppare.
Även om besökarna inte köper direkt kan exit-intention hjälpa dig att utöka din e-postlista. På så sätt kan du fortsätta att vårda dessa leads över tid. SnackNation använde exit-avsikts-popups för att lägga till 1 200 nya e-postmeddelanden till sin lista och konverterade 15-20 kvalificerade leads, varje vecka. Föreställ dig den effekten över tid!
Hur ökar exit popups antalet omvandlingar?
Du kanske undrar vad som är så speciellt med exit-avsikts popup-fönster som gör dem så bra på att öka din konverteringsfrekvens.
Den bästa tekniken för exit-avsikter kan upptäcka övergivande besökare genom beteenden som bristande rullning eller markörrörelse mot webbläsarfältet.
Eftersom de bara visas när exit-avsikt upptäcks, är dessa popup-fönster mindre störande och mer användarvänliga än vanliga popup-fönster. De irriterar inte besökaren medan de fortfarande surfar, så popup-fönster med exit-avsikt är mer benägna att konvertera.
Exit popup-fönster kan vara mer riktade i sina meddelanden. Om du förstår varför besökare lämnar din butik innan de köper, kan du skapa specialerbjudanden för att hålla dem kvar.
Till exempel, om någon lämnar din webbplats utan att köpa, är det definitivt inte dags för en popup-uppförsäljning. Istället kan du erbjuda dem kupongkoder för gratis frakt eller en present vid köp. Du kan också prova att visa en korsförsäljning om en annan vara kan vara mer intressant.
För att göra dina popup-designer med exit-avsikt mer effektiva kan du utnyttja Zeigarnik-effekten och skapa 2-stegsoptins. Zeigarnik-effekten är tendensen för människor att fortsätta en process som de redan har påbörjat. När besökare säger ja till det första steget är de redo att säga ja till nästa steg att prenumerera eller köpa.
För att lära dig mer, kolla in vår lista över exit-popup-hack som du kan använda för din e-handelsbutik.
Låt oss nu lära oss hur du lägger till popup-fönster med exit-avsikt i Shopify.
Hur lägger jag till exit-intent popups på Shopify?
Det enklaste sättet att skapa en Shopify exit-avsikt popup är med OptinMonster.
OptinMonster är den bästa Shopify popup-appen för att öka dina omvandlingsfrekvenser. Du kan använda OptinMonster för att minska antalet övergivna varukorgar och utöka din e-postmarknadsföringslista med leads att vårda.
OptinMonster kan skapa alla typer av popup-formulär, inklusive produktrekommendationer, undersökningar, kuponghjul och mer.
Med OptinMonsters popup-mallar och Playbooks kan du ha en exit-intention popup, välkomstmatta, slide-in, flytande bar eller inline optin-formulär redo att gå på några minuter, inte timmar.
Varje kampanj kan omvandlas till en 2-stegs optin, antingen i dra-och-släpp-byggaren eller med MonsterLinks™ för att poppa upp dina kampanjer från valfri länk eller bild på din webbplats.
Slutligen har OptinMonster kraftfulla visningsregler som du kan lägga till i dina popup-fönster för exit-avsikter. Dessa visningsregler inkluderar inriktning på sidnivå, geolokalisering och en hel uppsättning Shopify-specifika inriktningsregler.
Du kan använda samma OptinMonster-konto på Shopify, WordPress, Magento och andra populära e-handelsplattformar.
Om du gillar att lära dig av video, kolla in denna fullständiga handledning om hur du lägger till en exit-popup i Shopify.
För steg-för-steg skrivna instruktioner med bilder, fortsätt läsa!
Steg 1: Installera OptinMonster för Shopify
Först måste du registrera dig för en OptinMonster-plan. För att använda exit-intent på Shopify behöver du en tillväxtplan. Håll dig inloggad på ditt OptinMonster-konto så att Shopify kan ansluta automatiskt.
När det är gjort är det dags att installera OptinMonster Shopify-appen. Logga in på ditt Shopify-konto och klicka på Appar. Du kommer att se en popup med alla appar som du redan har installerat. Skriv in OptinMonsteri inmatningsfältet och klicka sedan Sök efter ”OptinMonster” i Shopify App Store.
Detta öppnar ett nytt fönster med dina sökresultat. Leta efter OptinMonster e-postpopups och klicka på den.
Klicka sedan på Lägg till app.
Du kommer att bli ombedd att kontrollera de behörigheter som efterfrågas av OptinMonster-appen. Klicka på när du är klar Installera app.
Shopify kommer automatiskt att ansluta till ditt OptinMonster-konto. Nu är du redo att skapa din exit-avsikt popup!
Steg 2: Bygg din Shopify Exit-Intent Pop Up
Nu när du har installerat OptinMonster Shopify-appen kan du skapa alla dina popup-fönster och andra kampanjer i OptinMonster-appen. Dina mönster synkroniseras automatiskt med Shopify.
Gå vidare och logga in på OptinMonster-appen och klicka Skapa ny kampanj.
För den här handledningen använder vi en mall. Klicka på Mallar för att se mallgalleriet.
Se till att du har valt Popup under kampanjtyp.
Kolla in mallbiblioteket och välj en som du gillar. Vi kommer att använda mallen Black Friday 3. Klick Använd mall.
Ge din kampanj ett namn och välj din Shopify-webbplats från rullgardinsmenyn för webbplatser. Du kan använda OptinMonster på flera sajter, beroende på vilken plan du väljer. Klicka på Börja bygga för att gå in i popup-byggaren.
Kampanjbyggaren är mycket enkel att använda, även för nybörjare. Du klickar bara på valfritt element för att redigera det. Välj till exempel texten för att ändra meddelande- och teckensnittsstil.
Du kan aktivera eller inaktivera 2-stegsoptin i sidfotsmenyn.
Sidfoten är också där du kan växla mellan Optin-vyn och Framgångsvyn. Se till att du har anpassat alla vyer efter dina önskemål innan du publicerar popup-fönstret.
Du kan lägga till andra element som nedräkningstimer, bilder och till och med video genom att dra lämpligt block från den vänstra rutan.
Steg 3: Visa din Exit-Intent Popup på Shopify
När du har fått din kampanj som du vill är det dags att ställa in visningsreglerna. Klicka på Visningsreglerna i rubriken. Klicka sedan på rullgardinsmenyn för att visa listan med visningsregler.
Sök efter eller klicka på Exit Intent.
Du kan justera inställningarna för enhetstyp och känslighet efter behov. Om du bara vill visa popup-fönstret för exit-avsikt på vissa Shopify-sidor, lägg till en OCH-regel och klicka sedan på e-handel. Välj bland Shopify-visningsreglerna.
Du kan också rikta in dig på förstagångsbesökare, hänvisad trafik och mer.
Steg 4: Anslut din e-postleverantör
Låt oss nu ansluta OptinMonster till din e-postleverantör (ESP). På så sätt kan du samla in e-postmeddelanden automatiskt och till och med skicka en e-postautosvarserie för att välkomna nya prenumeranter.
Klicka på Integrationer fliken i rubrikmenyn och klicka sedan på Lägg till ny integration.
Hitta din e-postleverantör i listan. OptinMonster integreras med alla typer av marknadsföringsverktyg, inklusive Mailchimp, Klaviyo, Constant Contact och mer.
Varje ESP är lite olika, så vi har tillhandahållit fullständig dokumentation för anslutning om du fastnar.
Vi är nästan klara! Bara ett steg kvar.
Steg 5: Publicera din Shopify Exit-Intent Popup
Klicka slutligen på fliken Publicera i rubrikmenyn. Ändra publiceringsstatus från Utkast till Publicera.
Dubbelkolla att din Shopify-webbplats är listad under Webbplatser och att visningsreglerna är inställda som du vill. Klicka på när allt ser rätt ut Spara i det övre högra hörnet.
Grattis! Du har precis publicerat en popup med exit-avsikt i Shopify!
Är exit-intent popups värt det?
Som du kan se är det ganska enkelt att lägga till en exit-avsikts-popup till Shopify med OptinMonster.
Dessa kraftfulla popup-fönster kan öka dina omvandlingsfrekvenser med 2-4 %, hela dagen varje dag utan ytterligare input från dig.
Så vi skulle säga att popup-fönster med exit-avsikt är definitivt värt det!
Vi hoppas att du gillade den här handledningen. För fler sätt att växa din Shopify-verksamhet, kolla in vår lista över de bästa Shopify-apparna för att öka försäljningen.
Om du gillar den här artikeln, följ oss på Facebook och Twitter för fler gratisartiklar.