Hur man skapar en semesterplan för e-postmarknadsföring

Semester, redan?
Om du är den typen som gillar att planera framåt, absolut.
Det finns ingen bättre tid än nu att börja fundera på hur du ska dra nytta av årets största säsong.
Låt oss se till att du får din del av semesterpajen.
Vilka är de viktigaste datumen du bör inkludera i din semesterplan för e-postmarknadsföring?
Förutom de typiska evenemangen som Halloween, Thanksgiving, Hanukkah, jul och Kwanzaa, vill du också dra nytta av shopping och ge dagar som:
Välj de dagar som är mest meningsfulla för ditt företag.
Svart fredag: Dagen efter Thanksgiving representerar början på semesterns shoppingsäsong och den perfekta tiden för att locka ivriga shoppare att spendera sina pengar med dig.
Small Business lördag: Skapad av American Express, Small Business Saturday är ”en årlig tradition tillägnad att stödja småföretag och fira samhällen över hela landet.” Ingen dålig idé att dra nytta av denna dag som främjar människor som handlar på småföretag. Om vi fick vår vilja igenom skulle varje dag vara en shoppingdag för småföretagare.
Cyber måndag: Måndagen efter Thanksgiving marknadsförs som en dag för att uppmuntra konsumenter att handla online. Om du har en webbutik, missa inte din chans att delta med ett fantastiskt onlineerbjudande.
Ge tisdag: För er ideella organisationer där ute, kickar Giving Tuesday igång välgörenhetssäsongen för årets slut. Det är ytterligare en anledning att uppmuntra ditt samhälle att ge.
Vilka e-postmeddelanden ska jag planera att skicka?
Oavsett om du drar nytta av en eller flera av butikshelgerna, använd vår semester e-postmallar att skapa dina e-postmeddelanden snabbt och enkelt. Och vi rekommenderar att du provar en serie med tre e-postmeddelanden för att skapa riktmärken kring ditt erbjudande.
- Ett meddelande (skicka två veckor från den erbjudandedatum)
- En påminnelse (skicka en vecka från erbjudandedatum)
- En sista chans (skicka en dag eller två från erbjudandedatum)
Så här kommer det att se ut i din marknadsföringskalender:
I exemplet ovan används serien med tre e-postmeddelanden för ett Small Business Saturday-erbjudande. Prova Constant Contacts marknadsföringskalender att planera för din semester via e-postmarknadsföring.
Varför ska jag använda serien med tre e-postmeddelanden för e-postmarknadsföring på semestern?
Även om dina kunder vill dra nytta av e-posterbjudandet du skickar dem, kan de dras in i något annat innan de kan vidta åtgärder. Och då är ditt erbjudande glömt. De serie med tre e-postmeddelanden ger dig flera möjligheter att sporra din publik till handling.
Börja planera din semester via e-post nu.
Folk kommer att spendera pengar denna semesterperiod. Borde de inte spendera sina pengar med dig? Få ett försprång för att ha din bästa semester hittills!
Se till att din semestermarknadsföring är på rätt spår med vår checklista för 2022 Holiday Retail Marketing.