Ekom & Dropshipping

Hur man startar ett husdjursföretag 2023 (bästa idéer)

Om du har haft någon interaktion med husdjursbranschen vet du att det är en blomstrande plats att göra affärer på. Många djurägare är besatta av sina pälsbebisar, och djuraffärer av alla former och slag har vuxit upp för att möta efterfrågan.

Om du har en kärlek till djur, eller bara letar efter din nästa affärssatsningatt starta ett husdjursföretag kan vara ett utmärkt sätt att fylla en populär nisch samtidigt som du fyller ditt bankkonto.

Men det är viktigt att komma ihåg att att starta ett husdjursföretag – som alla andra företag – inte kommer att vara en promenad i hundparken. Det är mycket hårt arbete framför dig och mycket forskning som måste göras från din sida innan du kan komma igång.

Låt oss titta på några av de bästa affärsidéerna för husdjur och hur du kan komma igång med att starta eget.




De bästa affärsidéerna för husdjur

Affärsområdet för husdjur är mycket konkurrenskraftigt, så du vill fokusera på en specifik produkt eller tjänst för att ge dig själv en chans att locka kunder. Här är några företagsidéer för husdjur du kan driva.

Husdjursmaterial

Varje husdjursägare kräver grundläggande tillbehör som koppel, matskålar och leksaker. Även om viktiga produkter som dessa är allmänt tillgängliga, finns det fortfarande utrymme för mindre återförsäljare att dra nytta av deras efterfrågan.

Nyckeln är att bygga ett varumärke runt din husdjursbutik. Till exempel, Teddybob är ett varumärke som fokuserar på att lyfta design för husdjursprodukter. I sin onlinebutik säljer varumärket husdjursförnödenheter som är funktionella och estetiska, vilket lockar en viss typ av publik.

Affärsidéer för husdjur: Sälj tillbehör för husdjur

Kläder för husdjur

Husdjurskläder är en annan lukrativ nisch för blivande entreprenörer. Startkostnaderna är låga eftersom du lätt kan hitta dropshippers som erbjuder massor av kläder, skjortor och tillbehör som är lämpliga för katter och hundar.

Du kan välja en specifik nisch för husdjursprodukter för att sticka ut på marknaden. Du kan till exempel erbjuda kläder för en specifik hundras eller specialisera dig på en produkt som kattpyjamas eller hoodies.

Och vilket alternativ du än väljer, kom ihåg att skapa ett unikt varumärke för ditt husdjursföretag.

Ekologiska husdjursgodis

Även om det finns en enorm marknad för kommersiella husdjursgodis, föredrar många djurägare att mata naturliga, obearbetade livsmedel till sina husdjur. Denna trend har skapat en efterfrågan på hälsosamma, ekologiska husdjursgodis.

Speciellt är djurfodernischen mångsidig, vilket innebär att du kan välja från ett brett utbud av produkter att sälja online. Till exempel kan du välja att sälja torkat kött, ekologiska kex eller en mängd andra saker. Se till att använda mänskliga ätbara ingredienser för att locka husdjursägare som letar efter hälsosamma alternativ till bearbetade erbjudanden.

Se även  Bästa affärspodcaster att lyssna på 2022

HUNDDAGIS

Många hundägare har dagsjobb som kräver att de arbetar utanför sina hem under längre perioder. Att erbjuda en plats för sina hundar att stanna och leka kan vara ovärderligt för deras välbefinnande.

Du kan använda ditt hem (om det finns tillräckligt med utrymme) eller hyra ett större utrymme för att ta emot fler kunder. Annonsera i ditt områdes omgivning och låt vänner och familj veta att du har startat en hunddagis.

Detta husdjursföretag erbjuder möjligheten att merförsälja olika föremål. Hipsterhundentill exempel, erbjuder fullservice hundpensionat tillsammans med att erbjuda en mängd olika husdjursprodukter till sina kunder.

doggy day care affärsidé

Hur man startar ett husdjursföretag

När du har fått din affärsidé för ditt husdjur att laga mat kan du komma igång med processen att göra det till verklighet. Här är de grundläggande stegen du bör följa för att komma igång.

1. Gör marknadsundersökningar

Marknadsundersökning handlar om att förstå din publik. Till att börja med vill du veta vilka typer av kunder ditt varumärke kommer att tilltala mest. Därifrån kan du reverse engineering för att justera dina produkter och tjänster till deras smak, samt välja rätt priser för att maximera din vinst samtidigt som du ser till att kunderna faktiskt är villiga att betala för det.

Du kan tänka på att husdjursbranschen har tre allmänna marknadskategorier:

  1. Lyxmarknad. Toppklass i kvalitet – och pris – på allt från couturekläder för husdjur, glamorösa husdjursspa och mat lagad av kända kockar.
  2. Mellanmarknad. Se det som ”Goldilocks-zonen” för husdjursföretag. Dessa kunder är villiga att betala extra för rätt kvalitet och är fans av specialbutiker för djur och företag som kan skämma bort sina husdjur utan att bryta banken.
  3. Massmarknad. Den här publiken föredrar massproducerade varor, som de sorter du kan hitta i en stormarknad. De är vanligtvis mer bekymrade över pris än kvalitet, så de är ofta inte ute efter extra krusiduller.

2. Bygg ditt varumärke

Ditt varumärke är en avgörande faktor för att bygga förtroende och fånga din målgrupps blick. Till exempel kommer en lyxkund förmodligen inte att dras till ett varumärke med ljusa färger, tecknade bilder och ett bubbeltypsnitt i logotypen. Lyxmärken har vanligtvis ett rent, elegant och minimalistiskt utseende.

Se även  Bästa tips och mallar för frilansare att skriva den perfekta Pitch Mail

Här är några viktiga saker att tänka på när du bygger ett varumärke som kunder dras till:

  • Om du går för lyxen eller mellanmarknaden, se till att dina produkter eller tjänster sticker ut. Vad har du som dina konkurrenter inte har?
  • Oavsett din marknad: du behöver en stark, sympatisk och relaterbar varumärkeshistoria. Detta är kärnidentiteten för ditt varumärke, så hoppa inte över den här delen.
  • Skapa en visuell identitet som matchar ditt varumärkes personlighet och den typ av marknad du bedriver. Detta inkluderar din logotypwebbplats, marknadsföringsmaterial, närvaro på sociala medier – allt som representerar ditt varumärke i det vilda.

djurmärke exempel

Källa

3. Skapa/anskaffa dina husdjursprodukter

Ska du tillverka dina egna produkter eller köpa redan existerande produkter från ett annat företag? Om du tillverkar, är det en nyhet för att säkerställa att du har en bra, pålitlig och kostnadseffektiv tillverkningspartner.

Om du inte börjar från början kan du prova strategier som dropshipping eller privat märkning. Med dropshipping kan du sälja dina produkter till kunder utan att behöva hantera ditt eget lager.

Med privat märkning kan du sätta dina egna logotyper och etiketter på färdigtillverkade produkter, eller så kan du arbeta direkt med en tillverkare för att justera deras produkter innan du lägger till dina egna etiketter.

4. Bygg en webbutik

Din webbutik är en kritisk punkt för ditt företag. Även om du planerar att ha ett huvudsakligen personligt företag, som hundpromenad, hundträning eller husdjurstransport, är din webbplats fortfarande platsen för människor att lära sig mer om ditt varumärke – och dela det med sina vänner!

Naturligtvis, om du ska sälja varor online är din webbplats ännu viktigare. Använd en e-handelsplattform av hög kvalitet som Shopify för att se till att allt är smidigt, funktionellt och skalbart för att växa med ditt företag.

Här är några saker att tänka på när du bygger din webbplats:

  • Konsekvent varumärke på hela webbplatsen
  • Hög kvalitet produktbilder och detaljerad produktbeskrivningar
  • 100 % funktionellt – se till att det inte finns några trasiga länkar, 404-fel eller andra problem som driver kunderna bort
  • Mindre är mer – komplicera inte för mycket med komplexa funktioner eller överväldigande bilder
  • En smidig och intuitiv användarupplevelse (UX)fri från några förvirrande element eller webbplatsfel
  • En smidig och intuitiv shopping- och kassaprocess
  • Användbar kommunikation efter köp, som e-postkvitton och bekräftelser
Se även  Hur man berättar om en Instagram-influencer har falska följare

bygga djurbutik online

Källa

Marknadsför ditt husdjursföretag

När du väl är igång är marknadsföring ett viktigt sätt att generera fler kunder och behålla befintliga. Namnet på spelet här är att testa, mäta och optimera så att varje marknadsföringskampanj blir bättre än den förra.

Här är några idéer för marknadsföring av din affärsidé för husdjur:

  • Starta en blogg att marknadsföra ditt företag och bygga kundrelationer.
  • Håll kontakten med e-postmarknadsföring.
  • Gå med i branschevenemang om du kan.
  • Prova betalannonser som Google Ads eller Facebook Ads.
  • Arbeta med andra via influencer marketing eller affiliate marknadsföring.
  • Gå med i onlinegrupper som Facebook-grupper, särskilt om ditt företag är lokalt.
  • Skriv regelbundet på sociala medier (inte alltid reklam – ha kul och visa lite personlighet också!).

Djurtillbehör prenumerationsbox varumärke Bark Box har lite kul på sina sociala medier och lägger ut memes tillsammans med kampanjer.

Starta ditt husdjursföretag idag

Det finns en hel värld av affärsidéer för husdjur som väntar på dig att hoppa in i, från hundtrimning till sällskapsdjur till ett husdjurspassningsföretag. Passion och beslutsamhet är helt avgörande för att komma igång, men du måste också följa de rätta stegen för att se till att alla dina ankor är på rad.

Det kan tyckas skrämmande att starta ett företag från början, men kom ihåg: det handlar om att agera och lära sig allt eftersom. Du kommer inte att vara perfekt först! Men så länge du är villig att uppmärksamma, växa och ändra riktning när det behövs, kommer du att upptäcka att det inte är så tufft som det kan verka.

Vanliga frågor om husdjursföretag

Hur mycket kostar det att starta ett husdjursföretag?

Ett husdjursföretag har en låg startkostnad. Vanliga kostnader inkluderar produktförsörjning, konfiguration av onlinebutik, driftskostnader och frakt. Räkna med att spendera cirka 15 000 USD under ditt första år, utan anställda.

Växer husdjursindustrin?

Ja, data visar att människor spenderar mer på sina husdjur för varje år som går. Enligt American Pet Products Association kommer amerikanska husdjursägare att spendera 109,6 miljarder dollar 2022, eller 6 miljarder dollar mer än de spenderade 2020.

Hur mycket tjänar djuraffärsägare per år?

Den genomsnittliga lönen för en djuraffärsägare i USA är $48 525 per år, baserat på ZipRecruiters beräkningar.




Vill du lära dig mer?

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button