Insamlingsguide för Thanksgiving Fundraising | Ständig kontakt

Julhelgen är en avgörande tidpunkt för insamlingar eftersom 31 % av de årliga gåvorna sker i december, men det är också en tid då din publik är mest överväldigad av försäljning och ideella meddelanden.
Och medan alla andra planerar sina semestermåltider och strategier för att köpa presenter, tittar du på dina konton och undrar om du kommer att ha tillräckligt med pengar och resurser för att hålla dörrarna öppna nästa år. För att se till att du har tillräckligt måste du hitta ett sätt att snabbt få kontakt med potentiella givare och inspirera dem att göra sina donationer nu – istället för att vänta till slutet av året. Du kan göra det genom att utnyttja Thanksgiving och Giving Tuesday.
Thanksgiving är den perfekta tiden för tacksamhetsmeddelanden – människor är i en givande tankeram, och du kan införliva Giving Tuesday-programmet i din kampanj.
Beståndsdelar av ett stort tacksägelsevädjandemeddelande
För att skapa ett effektivt meddelande om tacksägelseinsamling, fokusera på tre saker:
- Tacksamhet (din eller dina givares)
- Behöver
- Hoppas
Givare gillar att känna sig uppskattade och veta att deras bidrag gör skillnad. Visa dem tacksamhet och berätta exakt hur deras gåvor behövs och används för att skapa meningsfulla relationer. Du kan bygga vidare på dessa kopplingar för fortsatta donationer som kommer att stödja din organisation på lång sikt.
Tacksamhet
Hur ofta skickar du upplyftande meddelanden till dina givare utan att be dem om något? På de flesta organisationer är utvecklingspersonalen tunn, och du måste prioritera resultat, vilket innebär att de flesta kommunikationer har en donationsförfrågan bifogad.
Thanksgiving ger dig en chans att stärka kontakterna med din givarbas. När de vet vad deras donationer ger och hur de förändrar människors liv till det bättre, ger det dem en positiv känsla. Att dela enskilda berättelser och bilder förutom siffror och statistik gör att du kommer att tilltala en bredare publik.
Du kan också använda din Thanksgiving-insamlingsuppmaning för att påminna dina givare om överflöd i deras liv. Studier visar att tacksamhetskänslor kan få människor att känna sig mer generösa, så att uppmuntra dina givare att reflektera över att tacka kan förbättra dina resultat.
Var dock uppmärksam på din ton, eftersom den lätt kan avskräcka givare. Du vill leda dem till varma känslor, inte skapa negativa om deras välsignelser.
Behöver
Givare kommer att lita mer på din organisation och mer benägna att bidra när du svarar på dessa frågor om din kampanj:
- Vad är problemet du jobbar med att lösa?
- Hur mycket pengar behöver du?
- Hur kommer din organisation att använda dessa medel för att lösa problemet?
Även om du vill undvika att överinformera potentiella givare, bör du ge en detaljerad översikt över vad deras pengar kommer att göra för din organisation. Du kan också inkludera volontärmöjligheter som hjälper människor att förstå att behoven går utöver det ekonomiska.
Hoppas
Vilken är visionen om en hållbar framtid som din organisation siktar på? Se till att inkludera det hoppfulla idealet i dina meddelanden genom att använda kraftfullt språk och bilder. Detta försäkrar givarna att det finns ett syfte med deras givande och att det finns verkliga fördelar med dessa bidrag.
Manus för överklagande för tacksägelseinsamling
Du kan använda dessa skript för dina insamlingsmeddelanden, antingen i enstaka meddelanden eller en automatisk e-postserie under semesterperioden. Alla använder formeln tacksamhet + behov + hopp och kan utformas med vilken e-postmall som helst för konstant kontakt.
Exempel #1
Kära _________,
Under denna Thanksgiving-säsong reflekterar vi över hur tacksamma vi är över att ha ett liv fyllt med [things your organization provides for clients].
Varje dag möter vi människor som lever under väldigt olika omständigheter. Vi är hedrade över att hjälpa dem att möta sina behov genom stöd från givare som du.
[You might incorporate some nonprofit storytelling by including a brief story of an individual here and linking to a bigger article, if appropriate.]Denna semesterperiod hoppas vi kunna samla in $[XXX] så att vi kan tillhandahålla [what] till [whom] över nästa [period of time].
Vi deltar i #givingtuesday — en dag avsatt för att balansera semestersäsongens kommersialism med andan av rent givande. Några av våra donationer kommer att matchas den dagen av [matching donors]så din inverkan kan fördubblas.
Kan du hjälpa? Även små donationer har stor betydelse i denna kampanj.
Med din hjälp kan vi [your hope/vision for the future]. Tack så mycket för ditt stöd.
Vänliga hälsningar,
[Your signature] [Organization]Exempel #2
Glad thanksgiving, ________!
Hela vår personal och volontärer vill tacka för ert stöd i våra ansträngningar [what you do]. Under det senaste året har vi kunnat [list some acccomplishments]. Utan supportrar som du skulle vi inte kunna göra det här arbetet.
I det kommande [time period or holiday]hoppas vi på [express specific hope]. För att få det att hända måste vi samla in $[XXX].
[Spell out what you hope to accomplish — tell a story or paint an image of the future you imagine being able to create].Om var och en av våra givare kan ge $[XX] eller mer, vi kan få detta att hända. Kommer du att hjälpa till?
I tacksamhet,
[Your signature] [Organization]Gör det enkelt för människor att ge till din ideella organisation i år genom att acceptera onlinedonationer.
Dra nytta av Giving Tuesday
Vissa organisationer samlar in huvuddelen av sina årliga behov på Giving Tuesday genom att dra fördel av matchande fonderbjudanden och andra Giving Tuesday-resurser.

Eftersom det är ett så stort ämne inom den ideella industrin, kan du bli förvånad över att höra att de flesta av dina givare aldrig har hört talas om Giving Tuesday. Att utbilda dina givare är en möjlighet att skapa varma känslor om att ge. Tänk på meddelanden som:
- Giving Tuesday skapades för att få tillbaka andan av att ge under semestern.
- Giving Tuesday erbjuder en underbar möjlighet att visa tacksamhet för överflöd i ditt liv.
- Håll andan att ge vid liv under semesterperioden genom att hedra Giving Tuesday-traditionen.
Vissa välgörenhetsorganisationer sprider sin kampanj strategiskt över helgen och växlar budskap om ren tacksamhet för Thanksgiving med donationsförfrågningar som leder fram till Giving Tuesday. Andra blandar de två helgdagarna i sina meddelanden. En viktig sak att notera om Giving Tuesday är att många fondmatchningsmöjligheter är tillgängliga för välgörenhetsorganisationer detta datum. Facebook och andra globala företag har historiskt sett gjort viss fondmatchning för kampanjer som körs på plattformen, och det kan finnas matchande anslag tillgängliga specifikt för din organisations uppdrag.
Semestersäsongen är också en bra tid att vara värd för ett sponsrat evenemang, antingen för att tacka dina givare och koppla dem till ditt uppdrag eller för att erbjuda tysta auktionsföremål för semestershopping.
Du kan också skapa en speciell sida för gåvodonationer och inkludera tjänster som att skicka gåvomottagaren ett vackert kort som erkänner gåvan.
Börja din Thanksgiving vädjan idag
Thanksgiving är den perfekta tiden att nå ut till din publik. Som vi har diskuterat kommer en idealisk kampanj att kombinera temat tacksamhet med en beskrivning av ditt behov och en tydlig bild av vad du hoppas kunna åstadkomma med dina givares hjälp.
Kom igång genom att designa din egen e-postkampanj och anpassa temat tacksamhet + behov + hopp till din organisations uppdrag.
Börja med Thanksgiving och Giving Tuesday men håll farten igång med dessa tips om semesterinsamlingar.