Nyhetsbrevidéer för november – 2022

november. Wow. En så udda månad egentligen.
Det är som att allt pekar mot Thanksgiving denna månad och ändå, Tacksägelse (24 nov) verkar inte ens få sin rätta avgift längre eftersom vi genast rusar in i julen med Svart fredag (25 nov.) och Small Business lördag (26 november).
Och även om vi kan ha ett ögonblick av ”tack”, medan vi samlades för att dela en måltid och delta i konversation, verkar det som att det är allt ”tack” som finns.
Med det sagt, jag tänker faktiskt inte berätta för dig att du ska ”tacka” dina kunder i ditt nyhetsbrev för november. Alla gör det, så det har blivit lite klyschigt. Det här är bra om du firar Klichédagen (3 nov), men annars gillar jag att försöka vara original och sticka ut från mängden så mycket som möjligt – och det borde du också.
Det är därför jag den här månaden föreslår att du omfamnar World Communication Week (1-7 november) och fokusera dina marknadsföringsinsatser på genuin kommunikation med dina läsare.
Du kan börja med att implementera viss storytelling marknadsföring i ditt nyhetsbrev.
Välj en helgdag eller två i november och skapa ett blogginlägg som berättar för dina läsare hur den semestern länkar till dig, ditt företag, dina anställda eller till och med ditt samhälle. Öppna dörren till kommunikation genom att dela berättelsen i ditt nyhetsbrev, och fortsätt sedan samtalet på sociala medier.
För att komma igång, ta en titt på dessa fantastiska listor med novemberhelger, nyhetsbrevsidéer och ämnesradsförslag. Börja sedan tänka på helgerna som slår an hos dig och skriv ner några tankar om vilka berättelser du vill dela med dina läsare den här månaden.
Novemberlov – 2022
- november – Anta en Turkietmånad. För vegetarianer som hellre sparar en kalkon än att äta en, är detta en fantastisk semester att dela med sig av.
- 1-2 november – De dödas dag. En traditionell mexikansk semester, Dia De Los Muertos sträcker sig över två dagar och slutar vid middagstid den 2 november.
- 3 november – Klichédag. Denna dag gjordes för sociala medier. Få igång konversationen genom att starta en lista med de sämsta, eller bästa, klichéerna och be dina följare att lägga till den.
- 6 november – Daylight Savings Ends, USA Det skadar aldrig att få en påminnelse.
- 6-12 november – Kära tomtebrevvecka. Perfekt för att bjuda in föräldrar att ta med sina barn till din butik för att skriva en jultomte.
- 8 november – Valdagen, USA
- 8 november – STEM/STEAM-dagen. Om du är i STEM- eller STEAM-världen eller arbetar med barn eller utbildning, är denna dag ett tillfälle du inte har råd att missa.
- 11 november – Veteranernas dag. Var tacksam för de som tjänade.
- 15 november – National Recycling Day aka America Recycles Day. Hur du än säger det handlar det om att ta hand om vår planet genom att minska avfallet. Vilka tips för semesteråtervinning kan du dela med dina läsare?
- 17 november – Great American Smokeout. Har lungcancer eller rökning påverkat ditt liv eller företag? Det kan vara en historia värd att dela.
- 18 november – Använd Less Stuff Day. Har du några tips på hur man använder mindre prylar? Eller hur man undviker att köpa saker du inte behöver? Jag skulle säkert kunna använda dem!
- 19 november – Familjens volontärdag. När du har ett litet företag är dina anställda familj. Se vad ni kan göra som ett team.
- 27 november – Artistsöndag. Stöd dina lokala artister.
- 28 november – Cyber måndag. Du är online, eller hur?
- 29 november – Ge tisdag. Du behöver inte vara ideell för att delta. Samarbeta med en lokal välgörenhetsorganisation för att hjälpa dem att få mer idag, så att de kan göra mer för ditt samhälle i morgon.
November nyhetsbrev idéer
Oavsett vad kommer Thanksgiving alltid att dominera denna månad. Men att vara tacksam och tacka är inte en dålig sak. Och det finns en uppsjö av sätt att fira och införliva andra novemberhelger i ditt nyhetsbrev.
November nyhetsbrev idéer som handlar om mat
Det är omöjligt att prata om november månad utan att prata om mat.
November har trots allt matrelaterade helgdagar hela månaden, från Världsvegandagen (1 nov.) till Nationella musdagen (30 november).
Så, omfamna ”yum!” och fira en av de många novembermat- och dryckesrelaterade helgdagarna med ett av dessa nyhetsbrevsidéer för november:
- Var en resurs. Dela beprövade och sanna recept, snabba bordsdekorationer eller hur du inkluderar dina vegan- eller glutenfria gäster i festligheterna.
- Ge underhållning. Oavsett om berättelsen är en av dina egna eller om du kurerar innehåll från en välrenommerad källa, delar ett Thanksgiving Day-minne, bakgrunden till ett speciellt recept, eller till och med berättar en kalkonberättelse om den som inte blev uppäten.
- Mata ditt samhälle. Medan många matbanker samarbetar med livsmedelsbutikskedjor eller andra lokala välgörenhetsorganisationer för att tillhandahålla Thanksgiving Day-måltider till dem som inte har råd, gå längre än Thanksgiving Day genom att vara värd för en matträff. Kontakta din lokala matbank för att se vilka varor de behöver mest under året. Dela sedan listan med dina läsare och be dem att donera föremål från listan. Om du kan, stimulera donationer med rabatt för att ta med vissa föremål eller en viss mängd.
Dricks: Om du inte kan vara värd för matdrevet själv, skicka ut en lista över de mest nödvändiga föremålen och be dina läsare att donera direkt till matbanken.
November nyhetsbrev idéer för att tacka
Det räcker inte att bara säga ”tack”. För att vara meningsfull måste ditt ”tack” vara äkta och omtänksamt.
Låt dina kunder veta att när du säger ”tack”, menar du det.
- Var äkta. Om du hade ett bra år, berätta för dem hur de hjälpte till att göra det bra. Och, om du har haft ett tufft år, berätta för dem vilka hinder eller kamp du var tvungen att övervinna och tacka dem för att de höll med dig genom allt.
- Tacka och ge tillbaka. Visst, att ge dina lojala kunder en rabatt är bra, men ta det ett steg längre genom att samarbeta med en lokal välgörenhetsorganisation för att skapa en ”givande dag” där lojala kunder kan komma in och få rabatt eller ge sin ”rabatt” till välgörenhetsorganisationen.
- Lär känna dina läsare. För att nå din målmarknad måste du veta vilka de är och vad de letar efter. För att ta reda på det, uppmuntra dina läsare att fylla i en undersökning. Fråga dem inte bara om hur det går för dig utan också hur de har det, hur de använder din tjänst eller dina produkter, eller till och med hur de förbereder sig för semesterperioden. Feedback från befintliga kunder är ovärderlig.
DRICKS: Vilken semester du än lyfter fram i ditt nyhetsbrev den här månaden, oavsett om du säger ”tack”, ger råd eller ber dina läsare att ge tillbaka, inkludera en märkeshashtagg och en anpassad hashtag – tillsammans med ett motsvarande inlägg på sociala medier – så att du kan enkelt hitta och gilla det de lägger upp!
November nyhetsbrev ämnesrader
- ”Du kommer att vilja ha det här” – Preaheader: ”senast 1 december” – Ingen rakning november – perfekt för att sälja raksaker under lågsäsongen
- ”Säg bara nej” – Preaheader: ”till rakning, alltså” – Ingen rakning november – perfekt för att samla stöd och öka cancermedvetenheten
- ”Patékaka, patékaka” – Patédagen (1 nov.) – perfekt för ett specialerbjudande på paté eller för att dela ett patérecept
- ”Spring inte i cirklar” – Leta efter Circles Day (2 november)
- ”Inte bara ännu en klyscha” – Klyschans dag (3 nov) – perfekt för att tillkännage eller introducera något nytt eller annorlunda
- ”Var du vilse?” – Marooned utan en kompass dag (6 november) – perfekt för företagsrådgivare eller personliga rådgivare, för mentalvårdsrådgivare eller för att erbjuda rabatt på kompasser
- ”Det finns inget tempererat” – Preheader: ”om denna Tempranillo”- Tempranillo-dagen (10 november) – perfekt för att sätta fokus på ditt bästa Tempranillo-vin
- ”Du är äpplet av min c-eye-der” – Äppelciderdagen (18 nov.) – perfekt för alla inom ”ögonvårdsbranschen”.
- ”Åka åka?” – Åk på en dag kombinerad med Humane Societys jubileumsdag (båda 22 november) – perfekt för att öka medvetenheten om hundräddning och adoption
- ”Du kommer att vilja sluka det här” – Tacksägelse (24 november) – perfekt för att erbjuda rabatt, dela ett recept eller dela en bra historia
- ”Allt sluka, inget vinglande” – Tacksägelse (24 november) – perfekt för att dela hälsosamma recept eller hälsotips efter middagen
- ”Vi hör dig” – Lyssnandets dag (25 november) – som svar på frågor eller önskemål från dina kunder
- ”Vad tror du?” – Lyssnandets dag (25 nov) – för att skicka ut en kundundersökning
- ”Vi är på nålar” – Nålar och nålar dag (27 november) – perfekt för att be om feedback från kunder via recensioner eller undersökningar
ROPA UT: Planera resten av ditt år med vår onlinemarknadsföringskalender, komplett med en gratis mall och en lista över helgdagar som du kan använda för att planera ett framgångsrikt år.