Thanksgiving marknadsföringsidéer | Ständig kontakt

Thanksgiving är inte bara en tid att tillbringa med familj och vänner för att vara tacksam för vad du har, utan det är också den inofficiella kickoffen till julhandeln. Det uppskattas för närvarande att cirka 158,3 miljoner människor kommer att handla online denna Thanksgiving-helg.
Som småföretagare vill du inte gå miste om vad som utan tvekan är årets största shoppinghelg.
Fånga denna publik tidigt och gör dem redo att logga in på din butik med dessa Thanksgiving-marknadsföringsidéer.
10 Thanksgiving marknadsföringsidéer för att marknadsföra din butik
Stora detaljhandelskedjor med robusta marknadsföringsbudgetar erbjuder och främjar Thanksgiving-rabatter. Och även om det kan verka skrämmande, du burk konkurrera med stora företag.
Att driva din egen Thanksgiving-kampanj kan erbjuda ett lokalt alternativ till en stor boxbutik för semestershopping. Onlinemarknadsföring via e-post, sociala medier och betalda annonser kan hjälpa dig att få ut ordet. Använd dessa Thanksgiving-marknadsföringsidéer för att få in folk i din butik och till din webbplats.
1. Thanksgiving-relaterad e-post
Använd en e-postmall med Thanksgiving-tema för att önska dina kunder en trevlig semester och påminna dem om de erbjudanden du har på gång. Nämn Black Friday, Small Business Saturday och Cyber Monday i ditt e-postmeddelande och meddela eventuella specialerbjudanden eller kampanjer i butik och online som du har planerat.
Använd din onlinemarknadsföringskalender som en påminnelse om att skapa ditt tacksägelsemeddelande.
2. Skapa en livestream med semestertema
Thanksgiving marknadsföringsidéer behöver inte hänvisas till rabatter och shoppingevenemang. De kan också hjälpa dig att driva trafik till din webbplats. Skapa videor med semestertema eller livestreama ett evenemang för att väcka intresset för din butik.
Om du säljer köksartiklar och andra husgeråd, värd för en matlagningsvideo som lär kunderna att skapa en speciell Thanksgiving-rätt. Använd föremål från din butik och prata om dem i videon. Lär kunderna att dekorera inför semestern eller ge modetips till middagen.
3. Håll en tävling
Få fler följare på sociala medier med en tävling med Thanksgiving-tema. Be dem att dela med sig av sina favoritrecept, fotogeniska desserter eller bordsbilder och lägg upp dem på sociala medier med hjälp av en speciell hashtag. Ange tydligt reglerna och ge ett pris till vinnaren.
Uppmuntra människor att gå in med hjälp av en märkeshashtagg och andra vanliga hashtags som #ThanksgivingTable för mer synlighet.
4. Uppmuntra människor att ge tillbaka
Thanksgiving handlar om att ge, och det är den perfekta tiden att vara värd för ett välgörenhetsevenemang. Samarbeta med en lokal välgörenhetsorganisation och uppmuntra dina kunder att donera. Var värd för ett insamlingsevenemang som en välgörenhetsrunda eller burkmat.
Medan många Thanksgiving-marknadsföringsidéer kretsar kring att få in folk i din butik, handlar den här mer om att bygga upp din ställning i samhället och få kontakt med potentiella nya kunder. Om möjligt, knyta välgörenhetsorganisationen till ditt företag. Om du driver en klädbutik, samla in pengar till en organisation som Dress for Success, som klär folk till intervjuer för att hjälpa dem att komma på fötter igen.
5. Kör betalannonser på sociala medier
Eftersom Thanksgiving-helgen är en så lukrativ återförsäljarperiod, blir dina kunder sannolikt översvämmade av annonser. Stick ut med annonser i sociala medier med Thanksgiving-tema.
Facebook och Instagram erbjuder auktionsprissättning baserat på antalet visningar. Du kan ställa in din budget utifrån önskad räckvidd och ställa in vilka målgrupper du ska rikta in dig på. Skapa flera testannonser och spåra dina analyser för att se vilka meddelanden som ger bäst respons.
6. Var värd för ett evenemang
Ett annat sätt att sticka ut bland större återförsäljare i ditt område är att vara värd för ett Thanksgiving-evenemang. Dessa evenemang lockar människor till din butik och de kan fungera som ett tack till dina mest lojala kunder. Du kan vara värd för en shoppingfest med Thanksgiving-tema med giveaways varje timme och specialrabatter.
Om du säljer varor som kan användas för att förhöja semestern, använd produkterna för att skapa helgdagsutställningar och uppmuntra shoppare att köpa dessa varor.
DRICKS: Vill du få lokala kunder till din e-handelsbutik? Håll ett virtuellt evenemang!
7. Uppdatera dina listor
Att optimera din lokala SEO hjälper kunderna att hitta dig när de är ute och går. Thanksgiving är en bra tid att uppdatera dina onlineannonser, inklusive semestertider och webbplatslänkar. Sök på internet för att se till att din kontaktinformation är korrekt listad på Google My Business, Yelp och Apple Maps.
UAtt uppdatera dina listor gör att du är mer benägen att dyka upp på folks telefoner när de letar efter detaljhandelsföretag på språng.
8. Skapa Thanksgiving-relaterat innehåll
Ett annat sätt att öka din SEO inför semestern är att skapa vanligt innehåll. Några marknadsföringsidéer för Thanksgiving som du kan implementera på sociala medier inkluderar receptbyten, anställdas spotlights, Thanksgiving-dekorationsideer och teasers om dina kommande kampanjer.
Blanda dina inlägg på sociala medier. Smaka på kampanjer och erbjudanden för att få dina kunder entusiastiska över Thanksgiving-helgen, och idéer och tips efter helgen för att bygga en relation med dina kunder.

9. Främja andra småföretag
Eftersom Thanksgiving ofta förknippas med vänner och familj, använd din Thanksgiving-kampanj för att marknadsföra andra företag i ditt område. Du kan skapa co-branded innehåll för din webbplats och sociala medier eller använda videor för att introducera människor till din partnerverksamhet.
Om det finns ett angränsande företag i ditt område kan du slå dig samman för en samkampanj. Till exempel, om du äger en frisörsalong, kan du samarbeta med en nagelsalong i ditt område för att erbjuda rabatterade bortskämningssessioner.
10. Tacka dina kunder
Du spårar förmodligen dina mest lojala kunder. Du kanske har ett kundlojalitetsprogram på plats eller helt enkelt känner till dem vid namn. Håll ett speciellt shoppingevenemang för de kunder som bidrar mest till din framgång. Om du har din e-postlista segmenterad med hjälp av ditt lojalitetsprogram kan du skicka ett specialrabatterbjudande till dina toppkunder.
Att vara värd för ett speciellt evenemang för dina bästa kunder hjälper till att göra ditt lojalitetsprogram mer trovärdigt, och det kan uppmuntra andra att handla oftare och flytta upp en nivå. Det är också det perfekta sättet att tacka dina bästa kunder för deras stöd.
Stick ut denna Thanksgiving
Thanksgiving närmar sig med stormsteg, och det är dags att börja planera dina marknadsföringskampanjer för att få in kunder till din butik. Använd Thanksgiving-kampanjer inklusive evenemang, e-postkampanjer och inlägg på sociala medier för att få kunderna entusiastiska över dina julaffärer.
Lägg till variation i din semestermarknadsföring genom att blanda inlägg på sociala medier med teman med reklammaterial som är specifikt inriktat på att fånga julköpare. Dessa kampanjer hjälper dig att konkurrera med stora återförsäljare som spenderar mycket pengar för att få in kunder till sina butiker. Stick ut genom att bygga relationer med dina kunder och göra dem glada över dina semestererbjudanden.