Tillkännager AdQuick + AppsFlyer-integration

AdQuick, den ledande plattformen för reklam utanför hemmet (OOH), har tillkännagett sin integration med AppsFlyer, en mobil plattform för mätning och marknadsanalys. Denna integration gör det möjligt för AdQuick-användare att skicka enhets-ID:n direkt till AppsFlyer för appattribution, inklusive viktiga mäthändelser som installation, registrering och köp.
För dem som kanske inte känner till är attribution processen att spåra en användares resa från den första kontaktpunkten med en annons till den ultimata konverteringen. Med andra ord, attribution hjälper annonsörer att förstå vilka annonser som ger mest värde och vilka som behöver förbättras under användarresan. Med denna integration kan AdQuick-användare nu optimera sin OOH-tillskrivningsprocess genom att skicka händelser direkt till plattformen.
Fördelarna med denna integration är uppenbara. Annonsörer kan nu minska fördröjningen och minimera exportfel genom att skicka data direkt till AdQuick. Dessutom kan standardisering av dataformatet göra det lättare att analysera data och få insikter. Med denna integrering behöver annonsörer inte längre manuellt ladda ner och ladda upp apphändelser med jämna mellanrum för att uppdatera appattributionsinstrumentpanelen. En annan fördel är mätning inom en kampanj med sömlös integrering – du kan se resultat komma in när OOH-kampanjen fortskrider.
För att ställa in händelser i AppsFlyer för att skicka till AdQuick-destinationen kan användare följa stegen som beskrivs i den här supportartikeln. Artikeln beskriver processen för att konfigurera en integrerad partner, konfigurera postback-URL:er och välja händelser i appen.
AdQuicks integration med AppsFlyer är ett viktigt steg framåt för annonsörer som vill förfina sin tillskrivningsprocess.
Lycka till med att tillskriva!